KTORÝ ČLÁNOK JE PRE VAŠU FIRMU AKO STVORENÝ: NATÍVNY ALEBO PR ČLÁNOK?

Keď začnete marketingovo pracovať so svojou značkou, narazíte na rôzne nástroje, ktoré ponúkajú rôzne spôsoby ako osloviť vašu cieľovú skupinu. Dva z nich sú natívny článok a PR článok. Hoci sa môžu zdať povrchne podobné, existujú medzi nimi zásadné rozdiely, ktoré určujú, ktorý článok je vhodný pre koho.

NATÍVNY ČLÁNOK

Natívny článok je v modernom marketingovom prostredí využívaný ako jedinečný nástroj určený na propagáciu rôznych produktov, služieb, značiek alebo myšlienok. Je to taký typ obsahu, ktorý je precízne a šikovne zakomponovaný do stránky vydavateľa, že pôsobí ako prirodzená súčasť jeho webového obsahu. Je priam neuveriteľné, ale jeho estetická súdržnosť a harmonické zapadnutie do rámca daného webu mu umožňuje byť takmer nerozoznateľným.

Výhodou takéhoto marketingového prvku je, že i napriek tomu, ak ide o platený obsah, ktorý má za úlohu propagovať konkrétnu značku alebo produkt, čitateľ si to často ani neuvedomuje. Tento fenomén je možný vďaka tomu, že natívny článok je vždy vytvorený v súlade so štýlom a tónom konkrétneho média. Je tak dokonale prispôsobený, že čitateľovi pôsobí ako bežný redakčný príspevok, ktorý je súčasťou jeho obľúbeného čítania.

Táto skutočnosť zdôrazňuje šikovnosť marketingových stratégií, kde sa platený obsah dokáže takmer nerozoznateľne pretaviť medzi bežné články, ktoré čitateľ sleduje. Táto praktika sa čoraz viac presadzuje, pretože poskytuje neoceniteľne efektívne výsledky v oblasti propagácie a zviditeľňovania značiek.

V konečnom dôsledku je natívny článok výrazom šikovnosti a kreativity v rámci marketingových stratégií. Je to spôsob, ako predstaviť platený obsah tak, aby ho čitateľ vnímal ako prirodzenú súčasť svojho obľúbeného média a nevnímal ho ako rušivý reklamný element. Jeho úspech spočíva v dokonalom súlade s tónom a štýlom daného média, čím vytvára ilúziu bežného redakčného príspevku. Vďaka tomu je natívny článok efektívnym nástrojom v rukách marketingových špecialistov.

Predstavte si, že prehliadate internetový magazín o zdravej výžive a narazíte na článok “10 superpotravín, ktoré by ste mali zaradiť do svojho jedálnička”. Článok je pútavý, plný užitočných informácií a napísaný v štýle, na aký ste zvyknutý pri čítaní daného magazínu. Na konci článku je zmienka o e-shope, kde predávajú superpotraviny. To je príklad natívneho článku.

PR ČLÁNOK

Na druhej strane, PR článok je nástroj na propagovanie značky, ktorý je často zrejmý už z jeho nadpisu alebo úvodu. Môže sa to zdať ako jednoduché, ale vytvoriť efektívny PR článok je náročné. Musí byť napísaný tak, aby nepôsobil ako suchý opis produktu alebo promo spoločnosti.

PR článok by mal ponúkať čitateľovi pridanú hodnotu a zároveň by mal vytvárať pozitívny obraz o značke. Môže to byť napríklad článok o tom, ako vaša spoločnosť prispieva k ochrane životného prostredia. Aj keď je jasné, že jeho cieľom je zlepšiť imidž značky, čitateľ získava informácie o tom, ako môže prispieť k ochrane planéty, teda mu pridáva hodnotu.

PR článok je skutočne mocným nástrojom v oblasti propagácie a zviditeľnenia značky. Je to technika, ktorej využívanie sa v marketingu objavuje čoraz častejšie. Jej účinnosť je často zrejmá už pri prvom pohľade na článok, konkrétne na jeho nadpis alebo úvod. Tieto časti textu sú totižto prvým kontaktným bodom s potenciálnym čitateľom a práve ony rozhodujú o tom, či článok vzbudí záujem a bude prečítaný, alebo či bude ignorovaný.

Mnohí si možno myslia, že vytvorenie takého článku je jednoduchá záležitosť. Na prvý pohľad to tak môže naozaj vyzerať. Pravda je však taká, že vytvorenie efektívneho PR článku je skutočne náročné. Vyžaduje to nielen dôkladnú prípravu a plánovanie, ale aj kreativitu, znalosti a skúsenosti.

Často sa stáva, že PR články pôsobia nezáživne alebo ako priamočiara reklama na spoločnosť. Takéto texty však nemajú silnú údernosť a často sa stávajú terčom kritiky. Ako taký, PR článok by nemal byť len opisom produktu alebo spoločnosti, ale mal by prinášať niečo viac.

Článok by mal poskytnúť čitateľovi cenné informácie, naučiť ho niečo nové a zároveň ho zaujať. Takáto pridaná hodnota by mala byť konzistentná počas celého článku a mala by odrážať hodnoty, ktoré značka reprezentuje.

Kvalitne napísaný PR článok môže značne prispieť k pozitívnemu vnímaniu značky, zvýšiť jej povedomie a pomôcť pri budovaní dôvery medzi značkou a jej cieľovou skupinou. Naopak, zle napísaný článok môže mať presne opačný efekt. Preto je potrebné pristupovať k tvorbe týchto článkov s dostatočnou vážnosťou a odbornosťou.

AKÉ SÚ ZÁKLADNÉ ROZDIELY?

Natívny článok je skrytá reklama, ktorá sa tvári ako bežný článok a ponúka užitočné informácie a PR článok je zase viac zameraný na budovanie imidže značky a propagáciu jej hodnôt.

KTORÝ TYP ČLÁNKU JE VHODNÝ PRE KOHO?

To závisí od vašich marketingových cieľov. Ak chcete skryto propagovať konkrétny produkt alebo službu, môže byť pre vás vhodný natívny článok. Ak naopak chcete budovať imidž značky, zvýšiť jej viditeľnosť a komunikovať jej hodnoty, skúste PR článok. V oboch prípadoch platí, že obsah musí byť kvalitný, užitočný pre čitateľa a v súlade so štýlom konkrétneho média. Len tak dosiahnete, že vaša reklama nebude pôsobiť rušivo a dosiahnete svoje marketingové ciele.

Total
0
Shares
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prev
ALFA A OMEGA REKLAMNÝCH AGENTÚR: VLASTNOSTI IDEAMAKERA, KTORÉ MUSÍŠ MAŤ!

ALFA A OMEGA REKLAMNÝCH AGENTÚR: VLASTNOSTI IDEAMAKERA, KTORÉ MUSÍŠ MAŤ!

Dobrý ideamaker?

Next
CHCETE UNIKNÚŤ Z RÝCHLEHO PRÚDU? ALTERNATÍVNY SPÔSOB ŽIVOTA BY MOHOL BYŤ PRE VÁS

CHCETE UNIKNÚŤ Z RÝCHLEHO PRÚDU? ALTERNATÍVNY SPÔSOB ŽIVOTA BY MOHOL BYŤ PRE VÁS

Žiť alternatívnym spôsobom života – táto fráza má pre každého iný význam

You May Also Like