PREKRAČUJTE HRANICE VÝKONNOSTI: KPI – DÔLEŽITÝ NÁSTROJ PRE OBCHODNÝ ÚSPECH!

Kľúčové ukazovatele výkonnosti – často označované skratkou KPI (Key Performance Indicators), sú jedným z najdôležitejších nástrojov v arzenále manažérov a podnikateľov. Slúžia ako váha, ktorá meria výkonnosť rôznych procesov v podniku, inými slovami: merateľné hodnoty, ktoré ukazujú, ako efektívne firma alebo jednotlivec dosahuje svoje obchodné ciele.

KPI sa používajú vo všetkých oblastiach podnikania. Napríklad v oblasti financií sa môžu sledovať ukazovatele ako obrat, ziskovosť alebo rentabilita. V oblasti výroby sa môžu sledovať ukazovatele ako efektívnosť výroby, produktivita práce alebo kvalita výrobkov. V oblasti marketingu sa môžu sledovať ukazovatele ako návratnosť investícií do reklamy, konverzná miera alebo spokojnosť zákazníkov.

Orientácia v KPI je jednoduchšia, než sa môže zdať. Kľúčom je určiť, ktoré ukazovatele sú pre váš podnik najdôležitejšie, a potom ich pravidelne sledovať a analyzovať.

Ak sú vaše KPI v poriadku, podnikanie ide dobre. Ak nie, je čas zasiahnuť.

KPI V PRAXI

Predstavme si, že sme napríklad v maloobchodnej sfére. Táto oblasť je dynamická a vyžaduje si neustále sledovanie a analyzovanie viacerých aspektov.

V maloobchode by našimi KPI mohli byť obrat, marža, návratnosť investícií a spokojnosť zákazníkov. Tieto KPI sú síce odlišné, ale sú neoddeliteľne prepojené. Obrat sa týka sumy peňazí, ktorú firma získava z predaja svojich tovarov alebo služieb. Marža zasa hovorí o rozdiely medzi nákladmi na výrobky alebo služby a ich predajnou cenou. Návratnosť investícií ukazuje, koľko peňazí firma získava naspäť z jej investícií. Spokojnosť zákazníkov je zase ukazovateľom kvality produktov alebo služieb a celkového zážitku zákazníka.

V prípade, že by ste zaznamenali, že obrat vašej firmy klesá, znamená to, že suma peňazí z predaja vašich tovarov alebo služieb sa znižuje. Ak sa marža znižuje, znamená to, že náklady na vaše výrobky alebo služby sa zvyšujú v porovnaní s ich predajnou cenou. Ak je návratnosť investícií nízka, znamená to, že vaša firma nezískava dostatočné množstvo peňazí späť z jej investícií. Ak sú zákazníci nespokojní, to je jasný indikátor, že je potrebné zlepšiť kvalitu produktov alebo služieb, alebo celkový zážitok zákazníka.

Pokiaľ sa vám teda stane, že všetky tieto indikátory sa hýbu smerom nadol, je to jasný signál, že niečo nie je v poriadku. Je to ako by vám vaše vlastné podnikanie hovorilo: “Je čas konať”. Toto nie je situácia na zľahčovanie. Je to varovný signál, že je potrebné prehodnotiť stratégiu a implementovať potrebné zmeny. Bez ohľadu na to, čo sa deje, je dôležité pamätať, že sú to práve tieto indikátory, ktoré vám poskytujú užitočnú spätnú väzbu a pomáhajú riadiť váš obchod efektívne.

Ak sú tieto ukazovatele vysoké, môžete byť spokojní, že vaše podnikanie je na správnej ceste.

KPI sú neoceniteľným nástrojom pre každého, kto chce efektívne riadiť svoje podnikanie. Poskytujú rýchly a jasný prehľad o tom, ako sa veci majú, a umožňujú rýchlo zasiahnuť, ak sa objavia problémy. Ak ich ešte nepoužívate, je najvyšší čas začať.

Využívate vo svojej spoločnosti KPI? Ak áno, napíšte nám do komentára konkrétny príklad, ako vám KPI pomohlo.

Total
0
Shares
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prev
STRACH, ŽE NIEČO ZMEŠKÁTE? AKO PREKONAŤ FOMO A ZÍSKAŤ KONTROLU NAD SVOJÍM ŽIVOTOM!

STRACH, ŽE NIEČO ZMEŠKÁTE? AKO PREKONAŤ FOMO A ZÍSKAŤ KONTROLU NAD SVOJÍM ŽIVOTOM!

Poznáte to – v rýchlom prúde života, povinností a starostí sa náhle objaví jemné

Next
BOJÍTE SA BLÍZKOSTI? MOŽNO TRPÍTE DADDY ISSUES

BOJÍTE SA BLÍZKOSTI? MOŽNO TRPÍTE DADDY ISSUES

Oteckovský syndróm, známy aj ako “Daddy issues”, nie je oficiálne

You May Also Like