ČAKANIE MÔŽE BYŤ TVOJIM NAJHORŠÍM NEPRIATEĽOM V PODNIKANÍ: PRAVIDLO TROCH MESIACOV

Ak ste niekedy mali podnikateľský nápad, možno ste počuli o takzvanom pravidle troch mesiacov. Toto nepísané pravidlo je populárne v podnikateľských kruhoch a jeho základný princíp je jednoduchý: Máš nápad? Nečakaj. Realizuj ho okamžite! Ak tak neurobíš, existuje veľká pravdepodobnosť, že do troch mesiacov s tým príde niekto iný.

Zdá sa, že v srdci tohto pravidla je silná motivácia a určitá pravda. Žijeme vo svete, kde sa technológia a podnikateľské prostredie neustále menia a vyvíjajú. Každý deň sa objavujú nové príležitosti a nápady, ktoré môžu byť úspešne realizované. Možno práve ten nápad, ktorý vám momentálne rezonuje v mysli, je ten správny, ktorý je hodný realizácie.

Avšak, nemôžeme všetko vidieť len v čiernobielych farbách. Áno, existuje možnosť, že ak váš nápad nezrealizujete, niekto iný to urobí. No je dôležité si uvedomiť, že vždy existujú výnimky z pravidiel. Možno budete potrebovať viac času na vývoj svojho nápadu alebo na zhromažďovanie potrebných zdrojov na jeho realizáciu. Možno váš nápad potrebuje viac času na to, aby dozrel a vy ste boli pripravení ho uviesť na trh.

V súčasnosti je podnikanie viac ako len o rýchlosti. Je o stratégii, trpezlivosti a odhodlaní. Aj keď je pravidlo troch mesiacov užitočným vodítkom, je dôležité si uvedomiť, že nie vždy musí byť doslova dodržiavané. Nakoniec, najlepší podnikateľský nápad je ten, ktorý je zrealizovaný presne vtedy, keď je na to pripravený a nie len preto, že nás tlačí čas.

ŠESŤ PILIEROV ÚSPEŠNÉHO ZAČIATKU: OD VÝSKUMU PO INTUÍCIU

  1. Výskum trhu: Predtým, ako začnete dôkladne preskúmajte trh. Je tu dopyt po vašom produkte alebo službe? Kto sú vaši konkurenti? Aká je vaša hodnota voči konkurencii?
  2. Plánovanie: Naplánovanie je kľúčové. Máte obchodný plán, finančný plán, marketingový plán? Ak nie, mali by ste ich vypracovať ešte predtým ako sa pustíte do realizácie.
  3. Financie: Máte dostatok finančných prostriedkov na spustenie a prevádzku podniku, kým sa nestane ziskovým?
  4. Tím: Máte správnych ľudí na správnych miestach? Máte všetky potrebné zručnosti a vedomosti alebo budete potrebovať pomoc od iných?
  5. Rýchlosť vs. Kvalita: Hoci je dôležité rýchlo reagovať na príležitosti, niekedy môže byť dôležitejšie vybudovať kvalitný produkt alebo službu. Keď prinesieš na trh len z polovice hotový produkt, môže to negatívne ovplyvniť tvoju povesť.
  6. Intuícia: Na základe výskumu a pochopenia trhu sa spýtajte sami seba – cítite, že je to správny čas pre váš produkt alebo službu?

Hoci je dôležité byť rýchly a reagovať na príležitosti, je rovnako dôležité byť informovaný a pripravený. Nápad je len začiatok. Realizácia a implementácia sú neodmysliteľné k úspechu. Ak máte dobrý nápad, dôkladne ho prepracujte a pripravte sa na jeho realizáciu. Nie vždy to musí byť „teraz alebo nikdy“.

Aký bol váš kľúčový moment alebo rozhodnutie pri zakladaní vlastného podniku? Ako ste zistili, že ste pripravení pustiť sa do realizácie svojho nápadu? Podeľte sa o svoje skúsenosti a rady pre ostatných v komentároch.

Total
0
Shares
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Prev
MIKROPRESTÁVKY: ZLEPŠITE SVOJE ZDRAVIE A PRODUKTIVITU LEN ZA PÁR MINÚT

MIKROPRESTÁVKY: ZLEPŠITE SVOJE ZDRAVIE A PRODUKTIVITU LEN ZA PÁR MINÚT

Mikroprestávky sú únikom aj malým odpočinkom, ktoré si môžete dopriať v rámci

Next
ZÁHADY MYŠLIENOK POD PRÚDOM: PREČO SPRCHA PODNECUJE NAŠU KREATIVITU?

ZÁHADY MYŠLIENOK POD PRÚDOM: PREČO SPRCHA PODNECUJE NAŠU KREATIVITU?

Obalení vodným závojom – naše myšlienky sa prebúdzajú a získavajú novú

You May Also Like